AA Home > Reizen en vakantie > Rondreis met startpunt noordwesten: vana

Rondreis van Vana met startpunt noordwesten

Route: Vancouver naar Vancouver (29 dagen)

Rondreis beginnend in het noordwesten

Vana volgde de volgende rondreis:

• Dag 1 [1]: Aankomst in Vancouver
  • Dag 2 [1]: Vancouver
  • Dag 3 [1-2]: Vancouver naar Lilloet via Whistler
  • Dag 4 [2-3]: Lilloet naar Clearwater
  • Dag 5 [3-4]: Clearwater naar Jasper via Mount Robson
  • Dag 6 [4]: Jasper
  • Dag 7 [4-5]: Jasper naar Canmore via de Icefields Parkway en Banff
  • Dag 8 [5]: Canmore
  • Dag 9 [5-8]: Canmore naar St Mary via Kanakis County
  • Dag 10 [8-10]: St Mary naar Missoula via Glacier NP (Going to the Sun road)
  • Dag 11 [10-11] Missoula naar Yellowstone NP
  • Dag 12 [11]: Yellowstone NP
  • Dag 13 [11-12]: Yellowstone naar Jackson via Grand Teton NP
  • Dag 14 [12]: Jackson
  • Dag 15 [12-14]: Jackson naar Ontario in Oregon
  • Dag 16 [14-16]: Ontario naar Bend via Baker City en John Day Fossil Beds
  • Dag 17-18 [16]: Bend
  • Dag 19 [16-18]: Bend naar Clackamas/Portland
  • Dag 20 [18]: Portland
  • Dag 21 [18-20]: Portland naar Aberdeen via Longview en een stukje kust
  • Dag 22 [20]: Aberdeen
  • Dag 23 [20-21]: Aberdeen naar Forks via Lake Quinault en Ruby Beach
  • Dag 24 [21]: Forks
  • Dag 25 [21-23]: Forks naar Vancouver Island via Lake Crescent, Hurricane Ridge en Port Angeles
  • Dag 26-27 [23]: Victoria
  • Dag 28 [23-24]: Victoria naar Vancouver
  • Dag 29: Terugvlucht vanuit Vancouver

Commentaar van vana op deze route

Deze rondreis werd gedaan door forumlid vana en bedraagt 29 dagen. Bij deze rondreis begint en eindigt u in het noordwesten van de Verenigde Staten.

Na afloop van deze reis - gemaakt in 2008 - vroegen we forumlid vana naar de ervaringen van haar en haar familie. Wat beviel ze wel en niet aan de route? Hadden ze bepaalde dingen anders gedaan als ze de reis nog een keer over konden doen, en zijn er juist plaatsen waar ze niet genoeg tijd doorbrachten?

Hieronder vana's uitgebreide verslag.

• Geboekt via: Vliegtarieven
  • Vliegmaatschappij: KLM (directe vlucht)

In 2008 reden wij deze mooie route die begon en eindigde in Vancouver en ons door de Canadese provincies British Columbia en Alberta naar de VS voerde waar we achtereenvolgens de staten Montana, Wyoming, Idaho, Oregon en Washington bezochten. Het was een heel veelzijdige reis met een mooie afwisseling van steden en kleine plaatsjes, hoge bergen, geisers, watervallen, scenic routes, eenzame wegen, rode rotsen, regenwouden en stranden.

In Canada bezochten we de parken Jasper, Banff en de Icefield Parkway. In de VS bezochten we de parken Glacier, Yellowstone, Grand Teton, John Day Fossil Beds, Smith Rock State park en de verschillende delen van het Olympic NP. De totale route bedraagt 6600 km en duurt 29 dagen. Er zitten een paar lange reisdagen tussen maar ook voldoende rustdagen. De twee reisdagen tussen Grand Teton en Bend (respectievelijk 426 en 313 miles) vonden wij erg vermoeiend.

Hieronder vind je de door ons gereden route met enkele hoogtepunten. Een uitgebreider verslag kun je op ons weblog http://wunnik2008.web-log.nl vinden.

Dag 1: Vlucht Amsterdam - Vancouver

Wij kwamen om 17.00 uur aan, hebben de auto opgehaald bij Alamo en zijn naar het hotel gereden. Na ons opgefrist te hebben zijn we gaan eten bij Denny’s om de hoek bij het hotel. We hebben overnacht in North Vancouver omdat we dan op dag 3 niet eerst heel Vancouver door hoefden te rijden maar direct op weg konden.

Hotel: Best Western Capilano Inn North Vancouver. Eenvoudig maar netjes. Het hotel ligt net over de Lions Gate Bridge.

Dag 2: Vancouver

Een dag om te acclimatiseren, inkopen te doen en wat van de mooie stad te zien. We bezochten vroeg in de ochtend de Capilano Suspension Bridge en zijn gaan winkelen in Robson Street dè winkelstraat van Vancouver. We eindigden onze tour door Vancouver in Stanley Park waar we heerlijk op een strandje hebben gezeten, de skyline van Vancouver hebben gefotografeerd en de totempalen bekeken.

Restaurant tip: Earl’s (om de hoek bij ons hotel). Een heel gezellig restaurant met heerlijk eten. Je kunt buiten eten op een groot gezellig terras. Dit restaurant is onze favoriet geworden tijdens deze vakantie.

Dag 3: Vancouver – Whistler – Lillooet (227 miles)

Over de mooie scenic Sea to Sky Highway zijn we via het leuke plaatsje Squamish en het Brandywine Falls Provincial Park naar het Olympische plaatsje Whistler gereden. Hier hebben we een uurtje rondgekeken en zijn daarna doorgereden naar het kleine plaatsje Lillooet voor een overnachting. Hotel: Goldpanner. Niet zo geweldig, erg simpel. Maar Lillooet bestaat maar uit één straat dus erg veel is er niet te vinden.

Dag 4: Lillooet – Clearwater (183 miles)

Een lange eenzame en af en toe wat saaie route. Wij picknickten onderweg op een idyllisch plekje bij Marble Canyon. Toen we in Clearwater aankwamen was het al laat in de middag en we hadden geen fut meer voor een bezoek aan het Wells Gray NP. Dit park schijnt wel een aanrader te zijn, dus als je tijd hebt zou ik het zeker bezoeken.

Hotel: Clearwater Valley Resort. Een aanrader. Dit resort bestaat uit een KOA camping met zwembad en een hotelgedeelte. De hotelkamers bevinden zich in een soort bungalowtjes van twee verdiepingen. Wij hadden de familyroom op de begane grond. In de kamer was ook een keukentje en eettafel.

Dag 5: Clearwater – Jasper (197 miles)

De eerste honderd kilometers vonden wij vreselijk saai. Bomen, bomen en nog eens bomen met af en toe een glimp van de rivier. Bij Valemount wordt het landschap werkelijk prachtig. Overal rondom zie je bergen met als hoogte punt Mount Robson. Helaas was het geen helder weer dus de indrukwekkende top hebben we niet kunnen zien. Via de Yellowhead Pass kwamen we in Alberta en reden naar Jasper. We brachten nog een kort bezoek aan Pyramid Lake en Patricia Lake voor we incheckten in onze bungalow. ’s Avonds hebben we rondgelopen en gegeten in het gezellige, heel toeristische plaatsje Jasper.

Hotel: Pine Bungalows. Dit bungalowpark is heel rustig gelegen aan de rand van Jasper.

Restaurant tip: L&W. Een familie restaurant met heerlijke dikke pizza’s. De home made pie is om te smullen.

Dag 6: Jasper

Vandaag hebben we een aantal mooie plekken in het Jasper NP bekeken. Eerst reden we naar Lake Maligne een heel mooi heldergroen meer waar allemaal kleurige kano’s op varen. Het meer is helemaal omringd door hoge bergen Je kunt hier wandelen of een boottocht maken naar Spirit Island. Er waren hier heel veel muggen, zorg dus dat je een fles Off! Woods bij je hebt. Op de weg terug maakten we een korte stop bij Medicin Lake en vlak daarna hadden we het geluk om een Black Bear met twee jongen vlak langs de weg te zien spelen.

Hoogtepunt voor ons was vandaag toch wel het bezoek aan Mount Edith Cavell waar we via de “Path of the Glacier Trail” naar de schitterende Angel Glacier wandelden. Indrukwekkend!

Dag 7: Jasper - Icefields Parkway - Canmore (193 miles)

Deze dag voert ons over de adembenemende Icefields Parkway naar Banff. Onderweg maakten we een stop bij de Athabasca Falls en de Sunwapta Falls Bij de Columbia Icefields maakten we een korte wandeling naar de Athabasca gletsjer. Je kunt ook een rit maken over het ijs met een snowcoach. Wij hadden het geld er niet voor over. In Banff National Park aangekomen zijn Waterfowl Lake en het felblauwe Peyto Lake nog een uitstapje waard. Bij het laatste meer hebben wij een korte hike gemaakt naar Bow Summit waar je een mooi uitzicht hebt over het meer. Je kunt oeen hotel nemen in het toeristische plaatsje Banff. Wij hebben echter overnacht in het nabijgelegen Canmore omdat de hotels daar een stuk goedkoper zijn.

Hotel: Bow Valley Motel. Een klein maar prima hotel midden op Mainstreet. Restaurant tip: Grizzly Paw Brewery. Lekker eten, vriendelijke bediening en een gezellig terras.

Dag 8: Canmore

We vertrokken al vroeg naar Lake Louise en Lake Moraine. Na een uur of half 11 wordt het heel moeilijk om een parkeerplaats te vinden, het is vaak erg druk bij de meren. Wij vonden Lake Moraine mooier (en minder toeristisch) dan Lake Louise. Vanaf Lake Louise naar Johnston Canyon namen we niet de doorgaande weg (1) maar de Bow Valley Parkway (1a). Deze weg loopt parallel aan de Highway 1 maar is veel mooier. Er mogen hier geen vrachtwagens komen en je mag maar 60 kilometer per uur rijden. De kans dat je hier wild tegenkomt is ook veel groter omdat er geen hekken staan. Wij kwamen hier weer beren tegen waar we even een tijdje genietend naar hebben staan kijken.

In Johnston Canyon liepen we de mooie (maar steile) hike naar de Upperfalls (5,4 km heen en terug) In Banff hebben we weer heerlijk gegeten bij Earls.

Dag 9: Canmore - St. Mary (275 miles)

Vandaag hebben we helaas Canada verlaten. We namen eerst de 40 door Kanakis County, een mooie maar eenzame route tussen mooie bergen en langs blauwe meren. Vervolgens namen we de 541 East waar de omgeving steeds vlakker werd. Deze route vonden we te eenzaam en te langzaam dus staken we iets boven Longview over naar de Highway 2.

In Claresholm maakten we een korte stop bij het kleine Claresholm museum/visitorcenter, waar buiten ook picknicktafels staan. De eigenaren zijn erg enthousiast en geven je graag een rondleiding.

Nadat je de grens Canada/VS waren gepasseerd reden we eerst nog even naar het mooie Many Glacier een gedeelte van het Glacier NP. Daar stopten we bij het mooie meer, maar omdat het enorm waaide zijn we snel de auto weer ingestapt en naar onze overnachtingplaats St. Mary gereden.

Hotel: Red Eagle Motel. Heel slecht! Vieze, stinkende oude kamers, chagrijnig personeel. Restaurant tip: Het Johnston Café. Het restaurant is heel oubollig ingericht met geruite tafelkleedje en geweren en opgezette dierenkoppen aan de muren. Vooral het ontbijt is lekker en je krijgt enorme porties.

Dag 10: St Mary - Glacier NP (Going-to-the-Sun Road) - Missoula (188 miles)

Vandaag reden we door Glacier NP over de adembenemend mooie Going-to-the-Sun-Road. Een schitterende weg waar we erg van onder de indruk waren. Het is aan te raden om vroeg op stap te gaan want het kan hier erg druk zijn en dan rijd je in file door het park.

Bezienswaardigheden die wij onderweg bezochten: de Logan Pass waar wij een korte wandeling door de sneeuw maakten, Weeping Walls en Lake McDonals, maar natuurlijk zijn er nog een heleboel mooie hikes te maken in het park als je langer de tijd hebt. Na het park zijn we via de oostkant van Flathead Lake naar Missoula gereden waar we de nacht doorbrachten.

Hotel: Best Western Grant Creek Inn. Prima hotel, supersnel internet, ruime kamer met heerlijke bedden.

Dag 11: Missoula – Yellowstone NP (283 miles tot North Entrance Yellowstone NP)

Door het mooie uitgestrekte landschap van Montana reden we naar de noordelijke ingang van Yellowstone NP. Bij het visitorcenter van Hot Springs liepen de elanden gewoon over straat en lagen in de plantsoenen. We reden met de auto naar het bovenste viewpoint van de Mammoth Hot Springs (de rest hebben we al op een eerdere reis bekeken) en vervolgden onze weg naar Canyon Village.

Hotel: Een Western Cabin in Canyon Village. De cabins zijn gezellig, ruim en in 2007 volledig gerenoveerd. Een prima plek om een paar dagen te blijven omdat het heel centraal ligt in het park.

Dag 12: Yellowstone NP

Omdat wij al eerder in Yellowstone geweest zijn, verbleven we het grootste deel van de dag in de Lamar Valley waar we een hele mooie korte wandeling hebben gemaakt naar Trout Lake. Er is echter nog heel veel moois te zien in Yellowstone NP zoals de vele geisers, de canyon, de watervallen en het vele wildlife. Aan één hele dag heb je echt niet genoeg. Indien mogelijk zou ik hier één of twee dagen extra inplannen.

Dag 13: Yellowstone NP - Grand Teton NP - Jackson (115 miles)

Vandaag reden we door Grand Teton NP naar onze overnachtingplaats Jackson. Wij stopten even bij Willow Flats Overlook en bij de Jackson Lake dam. Eventueel kun je onderweg ook nog de Signal Mountain Road oprijden waar je een schitterend uitzicht over de Teton Range hebt. Helaas was deze tijdens ons bezoek gesloten.

Het laatste stuk namen we de Moose Wilson Road. Dat is gedeeltelijk een dirt road, dus met de camper kun je hem niet rijden. Als je geluk hebt (en dat hadden wij) kom je een Moose met jong tegen bij een klein vijvertje.

Hotel: Ranch Inn Motel. Eenvoudig maar prima hotel waar wij al meerdere keren overnacht hebben. Het ligt midden in het centrum, je loopt overal heel makkelijk naar toe.

Dag 14: Jackson

Wij hielden vandaag een rustdag en bleven in Jackson. Als je Grand Teton niet eerder bezocht hebt, zou ik vandaag absoluut het park weer ingaan, het is echt adembenemend mooi. Een aanrader is de wandeling bij Jenny Lake. Je steekt het meer over met de boot en daar begint de korte maar steile hike naar Hidden Falls en Inspiration Point. Het is wel aan te raden om heel vroeg op pad te gaan (om een uur of 8) want het kan enorm druk zijn hier. Je kunt daarna de boot terug nemen of een wandeling rond het Jenny Lake terug naar de parkeerplaats maken.

Toen wij deze hike in 2006 deden kwamen we op de terugweg stoeiende beren tegen.

Jackson is een heel leuk plaatsje in Western stijl met houten trottoirs. Op Town Square is elke avond een “ shooting” Restaurant tip: Sidewinders. Een gezellig, heel druk restaurant met heel veel televisieschermen waar sport op getoond wordt. Het eten is lekker vooral de steak is erg goed.

Dag 15: Jackson – Ontario (Oregon) (428 miles)

Dit was een hele lange reisdag. Via de Teton Pass reden we Idaho binnen. Eerst een mooie route over slingerende bergwegen en dan door Swan Valley en langs de Snake River. Na Idaho Falls is de route vlak en niet zo mooi. Je kunt overnachten in Boise maar wij zijn doorgereden tot Ontario in Oregon.

Dag 16: Ontario - John Day Fossil Beds - Bend (OR) (260 miles)

Weer een lange reisdag vandaag. Wij zijn gestart met een bezoek aan het Oregon Trail Interpretive Center in Baker City waar je van alles over deze beroemde pioniersroute kunt vinden. Daarna maakten we een paar stops bij John Day Fossil Beds NM. Dit bestaat uit drie, een eind uit elkaar gelegen Units; de Clarno Unit, Sheep Rock Unit en de mooie gekleurde Painted Hills. Het is een vreemd, eenzaam en vrij onbekend gebied.

Deze tweede lange reisdag eindigde in het leuke plaatsje Bend waar we drie nachten blijven.

Hotel: Best Western Inn&Suites. Niet zo geweldig. Het ligt aan een drukke weg en het bestaat uit twee gedeeltes met een weg ertussen. Het zwembad is ook heel klein.

Dag 17: Bend

Een rustdag. We hebben heerlijk de hele dag aan het zwembad gezeten.

Dag 18: Bend

Vandaag bezochten we één van de verrassendste parken op onze route, het Smith Rock State Park vlakbij Redmond. Het is een kleinschalig maar heel mooi park waar je een paar leuke hikes kunt maken. Er zijn altijd veel klimmers aan het oefenen aan de rotswanden. Een aanrader!

’s Middags hebben we een klein stukje van de mooie Cascade Lakes Scenic Byway gereden. Deze route voert langs Mount Bachelor, the Three Sisters en een aantal meertjes. Daarna hebben we wat rondgewandeld en een hapje gegeten in het gezellige plaatsje Bend.

Restauranttip: Ciao Mambo. Een vrij trendy, heel druk, Italiaans restaurant. Het eten is heerlijk. er staan een paar tafeltjes buiten op de stoep.

Dag 19: Bend - Woodburn - Clackamas (Portland) (180 miles)

Ons doel voor deze dag: Shoppen! In Oregon betaal je geen sales tax, dus als je nog kleding wilt kopen is nu je kans.

Eerst namen we nog een kijkje in het gezellige plaatsje Sisters en daarna reden we door het Willamette Forrest via Detroit naar Salem. Vervolgens over de I5 naar Woodburn. Hier is een grote Outlet waar je alle bekende merken kunt vinden. Na het shoppen kun je doorrijden naar Portland. Maar omdat wij heel lang gewinkeld hadden zijn we gestopt bij het voorstadje Clackamas (geen aanrader).

Dag 20: Clackamas/Portland (Columbia River Gorge)

Vandaag bleven we in de omgeving van Portland. We maakten een mooie trip: de “Mount Hood Scenic Loop”. Deze route begint bij Troutdale (afslag 17) en voert je langs de Columbia River Gorge. We bekeken Vista House en de Multnomah Falls. Daarna kun je via de 35 naar Mount Hood rijden. Wij hadden daar geen fut meer voor en zijn bij Cascade Locks de Columbia River overgestoken en via de noordoever naar Portland gereden. Daar hebben we even rondgewandeld en rond gesnuffeld in de beroemde Powell’s Bookstore.

Dag 21: Portland - Aberdeen (WA) (195 miles)

Het plan was om vandaag naar Mount St. Helens te gaan maar het was slecht weer en zwaar bewolkt dus dat had geen zin. Als je helder weer hebt zou ik Mount St. Helens zeker gaan bezoeken vandaag. De route die wij reden maakte niet echt veel indruk op ons.

we volgden de I-5 en sloegen bij Kelso af naar het westen. Daarna maakten we via de 401 South en de 101 een rondje langs het water. We reden door Chinook, een leuk plaatsje met allemaal gekleurde houten huisjes. Na Ilwako werd het een beetje saai, alleen maar bossen met maar heel af en toe een glimpje water.

We zijn gestopt in Aberdeen waar we een hotel namen Hotel: Olympic Inn. Niet bijzonder, wel goedkoop. Ligt aan de doorgaande weg.

Dag 22: Aberdeen

Als je toch besloten hebt om naar Aberdeen te gaan breng dan vandaag een bezoekje aan het kleine vissersplaatsje Westport. Hier vind je leuke souvenirwinkeltjes, een vissershaventje en een klein strandje.

In Aberdeen is verder niets te beleven, het is een lelijke, saaie, vrij armoedige plaats. Van 1967 tot 1986 was dit de woonplaats van Kurt Cobain en dat verklaart meteen waarom deze beroemdheid zwaar depressief was.

Dag 23: Aberdeen - Lake Quinault - Forks (112 miles)

De komende twee dagen hebben we de verschillende gedeeltes van het Olympic NP bezocht. Eerst reden we naar Quinault Valley. Hier maakten we een leuke rit langs Lake Quinault. Eerst langs de zuidkant van het meer, bij de brug staken we over en reden langs de noordkant weer terug. Het is een slechte, smalle weg met enorm veel kuilen en stenen dus met de camper niet te rijden. Maar de route is wel heel mooi.

Vlak voor het einde van de rit liepen we de korte Maple Glade Trail (0,5 miles). Er zijn ook langere wandelingen, vraag informatie bij het Ranger Station. Op weg naar Forks maakten we een korte wandeling bij Ruby Beach, één van de vele strandjes van het Olympic NP.

Forks is een heel klein plaatsje met maar een paar hotels. Reserveer dus ruim van te voren. Degenen die de Twilight serie van Stephenie Meyer kennen weten dat het verhaal zich afspeelt in het plaatsje Forks. De boeken gaan over vampieren, daarom kom je overal in Forks stickers met teksten als “Forks bites” tegen. Bij de Chamber of Commerce kun je een routebeschrijving halen die je langs de huizen uit het boek voert.

Overnachtingstip: Forks Motel. Eenvoudig maar goed motel met een klein zwembadje.

Dag 24: Forks

We zijn vandaag heel vroeg opgestaan om de getijdenpoelen op Rialto Beach te bekijken. In deze poeltjes vind je felgekleurde zeesterren en zeeanemonen. Ook als je later opstaat is een wandeling langs het strand een aanrader.

Later op de dag namen we een kijkje in het Hoh Rainforrest waar we een korte wandeling maakten tussen de met hangend mos begroeide bomen en varens.

Dag 25: Forks - Lake Crescent - Hurricane Ridge - Vancouver Island (102 miles)

We reden door een ander gedeelte van Olympic NP langs Lake Crescent naar Port Angeles. We hadden een reservering voor de ferry naar Victoria maar omdat we erg vroeg waren hadden we nog tijd genoeg om de weg omhoog te nemen naar Hurricane Ridge. Het was heel helder weer en boven aangekomen hadden we een schitterend uitzicht over de besneeuwde bergtoppen. Je kunt hier ook wat korte hikes maken.

Weer afgedaald naar Port Angeles namen we de ferry naar Vancouver Island. In het hoogseizoen is het aan te raden om van tevoren te reserveren. We bleven 3 nachten in Victoria. Victoria is een heel leuk plaatsje met een gezellige haven waar het beroemde Empress hotel staat. Wij troffen het want het was overal feest omdat het British Columbia Day was.

Hotel: Paul’s Motor Inn. Goed bevallen, het hotel ligt lekker centraal. In tien minuten liepen we naar de haven.

Dag 26: Victoria

Een rustdag om Victoria en een klein gedeelte van Vancouver Island te bekijken. Wij bezochten het plaatsje Chemainus bekend om de mooie muurschilderingen en de Nederlandse bakkerij “Utopia”. Daarna stopten we nog even in Ladysmith waar aan het water allerlei grasstrandjes met picknickbanken zijn.

We hebben daar een tijdje heerlijk naar de bootjes zitten kijken. Jammer dat het water op Vancouver Island te koud is om te zwemmen anders zou dit een perfect plekje zijn. Je kunt natuurlijk ook in een andere plaats op Vancouver Island overnachten om bijvoorbeeld te gaan whalewatchen.

Dag 27: Victoria

Een rustdag om Vancouver Island te bekijken. Wij hebben de dag aan een heel klein strandje in Thetis Lake Park (12 miles boven Victoria) doorgebracht.

Dag 28: Victoria - Vancouver

Vandaag namen we de ferry bij Schwarz Bay en maakten de overtocht naar Vancouver. Wij bezochten nog even Gastown en Stanley Park en toen zat de vakantie er op.

Dag 29: Vancouver – Schiphol

Vertrek naar huis.

Wat zouden wij anders doen: Omdat het al zo laat was na het winkelen in Woodburn en we de verkeerde weg namen kwamen we uit in Clackamas voor ons bezoek aan Portland. In deze plaats zou ik niet overnachten maar doorrijden naar Portland.

De minst leuke dagen vonden wij het gedeelte tussen Portland en Lake Quinault, we vonden dat gedeelte niet zo mooi en vrij saai. We zijn toevallig in Aberdeen uitgekomen voor onze overnachtingen maar dat stadje kunnen we absoluut niet aanraden. Het is lelijk en deprimerend. Als we over konden doen zouden we vanaf Portland naar Mount St. Helens rijden, daar overnachten en de volgende dag via Olympia naar Lake Quinault rijden om te overnachten.

Slechtste punten tijdens de reis:

• Het Red Eagle Motel in St.Mary

US Food & Drinks

Goedkoop naar Europa bellen vanuit de VS met uw mobiel

Canvas Company
Uw VS-vakantiefoto op canvas: bestel hem hier